Auteur Topic: Munten koken in de olie  (gelezen 5345 keer)

Offline Christine

• Vliegende non
  • Deskundige antieke munten
  • Forumlid
  • *
  • 0
    • Pinterest: Fingers rings
Re: Munten koken in de olie
« Reactie #20 Gepost op: januari 03, 2016, 22:39:01 pm »
Het kan ook met ijzervondsten.
Maar zou er wel voor zorgen dat het ijzer stabiel is.
Dus eventuele aanwezige zuren stabiliseren etc. Goed laten drogen, en dan gaan conserveren.

Over reiniging en conservatie van ijzervondsten meen ik dat Honza je daar misschien wat meer over kan vertellen.

Dus jouw ervaring is alleen brons maar Christine zegt dat het wel kan? Ik zocht alleen bevestiging maar dat kan zo dus niet :P
Ik wil het kunnen gebruiken voor ijzervondsten. Maar nu weet ik het nog niet zeker (bevestiging)

Groetjes van Joey,

Je vraagt verschillende antwoorden, dus daar krijg je ook verschillende antwoorden op ;-)
Het een is echter geen bevestiging of ontkenning voor de ander...

Maar je kan dus conserveren dmv verwarmen van parafine.
Echte reiniging kan niet, je kan dus geen enorm verroest hoefijzer erin gooien en deze er gereinigt en geconserveerd uithalen....  (:)abacadab

Je kan wel een voorwerp reinigen, eventueel ontzuren door het in gedemineraliseerd water te liggen voor een x-periode, te laten drogen, en het dan in de warme parafine te frituren om te conserveren. Daar zou nog redelijk wat vuil van af kunnen komen op deze manier.
Groeten, Christine

Offline gierigegoudzoeker

• When pigs can fly
  • Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 9
  • Ik wil goud!!!
    • Papegaaien en parkieten
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2016, 23:06:16 pm »
Dankjewel voor je info christine,

Wat ik wil bereiken is dit: (Dit is de dolk van roelkok)
Zo wil ik hem op een redelijke makkelijke manier conserveren (Ik heb geen dolk hoor ;)
Groetjes van Joey,  ((: 9prima
http://almelosebodemvondsten.nl/ laat alsjeblieft een bericht achter in het gastenboek!

Offline gierigegoudzoeker

• When pigs can fly
  • Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 9
  • Ik wil goud!!!
    • Papegaaien en parkieten
« Reactie #22 Gepost op: maart 15, 2016, 17:37:25 pm »
Christine,

Ik wil hier even op terugvallen.
Ik heb diverse ijzeren vondsten hier liggen op dit moment.
Als ik het afklop met een hamer (Dan gaat het grove roest eraf) Daar in gedemineraliseerd water doe voor een lange tijd En dan in een frituurpan met parafine (Kaarsvet!) doe. Krijg ik dan dit effect?

Groetjes van Joey,
http://almelosebodemvondsten.nl/ laat alsjeblieft een bericht achter in het gastenboek!