Auteur Topic: Mega moderatie / Opruiming.. graag verzoekjes hier plaatsen !  (gelezen 15198 keer)

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
Mega moderatie / Opruiming.. graag verzoekjes hier plaatsen !
« Gepost op: augustus 13, 2011, 07:00:03 am »
hoi @Forum,

Na ampel overleg is besloten, om dit forum op te ruimen. Ik geef alvast de voorzet, ik heb vannacht alvast ca 2800 topics permanent verwijderd  >:D ):(

De laatste tijd lijkt het forum namelijk steeds langzamer te worden, en we willen toch proberen hier iets tegen te ondernemen. Database verkleinen: wat belangrijk is en recent, online houden. De rest verwijderen. Vooral EN allereerst in de rubrieken, die eigenlijk niet van belang zijn (dwz kantine-archief,  kantine, prullenbak en afgelopen VK)

We zitten weer (ver) onder 50.000 onderwepen nu.

Vannacht heb ik dus het spits afgebeten met achtereenvolgens de volgende acties:  petersmiley4

- Prullenbak 12-08: leeggehaald.
 - Kantine archief: alles wat meer dan 1000x gelezen is verplaatst naar kantine.
 - Kantine archief: alles met meer dan 50 reacties verplaatst naar kantine
 - Kantine archief de rest: verwijderd, dus in de prullenbak
 - Kantine: alles van vóór 1-1-2011 is verplaatst naar de nieuwe rubriek "Kantine archief 2008-2010"
 - Kantine archief 2008-2010: een selectie (dwz de stickies en nog een paar.. van vóór 1-1-2010 terugverplaatst naar kantine
-  Prullenbak: leeg

Binnen enkele weken zullen we meer rubrieken gaan opschonen, onder andere de rubriek "Afgelopen VK" en wellicht het kantine-archief en de kantine.

Alle plaatjes en tekst is nog steeds aanwezig in de backups, dus in noodgevallen kan er informatie hersteld worden.

De rubriek "Afgelopen VK" is nog niet opgeschoond. Graag aangeven, als er iets in Afgelopen VK staat, dus topics van van vóór 1-1-2011, wat volgens jullie persee bewaard moet blijven. Bij voorbaat dank voor het meedenken en voor ideeen om andere rubrieken op te schonen !

:)
Lx
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2011, 08:05:06 am door Goodies »

Offline stefan-37

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 2
Re: Mega moderatie / Opruiming.. graag verzoekjes hier plaatsen !
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2011, 08:57:10 am »
als je nu nog alle profielen van de mensen eruit gooit die niet meer actief zijn sinds 2006 of 2010 dan is dat ook een stapje

Naam:  andyroch
Positie:  -
Datum van registratie:  18 augustus 2009, 00:17:32
Laatst actief:  18 augustus 2009, 00:19:45

zoiets als voorbeeld  

mvg Stefan
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2011, 09:02:40 am door stefan-37 »

Offline Motley Blue

• Deskundige antieke munten
  • Forumlid
  • *
  • 0
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2011, 10:40:25 am »
Maak je daar maar geen zorgen over Stefan
Als we het 5000 leden feest willen volgend jaar zorgt Lex ervoor dat we volgend jaar 5000 leden hebben  (^smi11 (^smi11
mvg Roald
Ik ben niet gek
Cedo Nulli

Offline Christine

• Vliegende non
  • Forumlid
  • *
  • 0
    • Pinterest: Fingers rings
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2011, 12:29:32 pm »
Je bent al flink druk bezig geweest Lx  (:appl (:appl

Linkjes die mensen terug geplaatst willen zien, kunnen ze het beste in deze thread melden.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2011, 12:31:53 pm door Christine »
Groeten, Christine

Offline stefan-37

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 2
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2011, 01:38:34 am »
shopje

mvg Stefan

woesel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2011, 01:44:08 am »
als je nu nog alle profielen van de mensen eruit gooit die niet meer actief zijn sinds 2006 of 2010 dan is dat ook een stapje

zoiets als voorbeeld  

mvg Stefan

Ik weet niet of dit verstandig is, aangezien er nog veel leden zijn die alleen maar mee lezen.
O.a leden van een ander forum ;D ;D ;D die jongens kun je hier niet zo maar kicken op deze wijze ;)

Niets schrijven lijd tot niet actief zijn geloof ik, dit mag niet lijden tot exit
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2011, 02:28:39 am door woesel »

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2011, 01:58:01 am »
Mwa in Beheer kan ik een lijst van leden zien, die sinds een bepaalde datum niet op het forum zijn geweest, naast de aanmeldingsdatum. We hebben circa 2000 leden, die totaal  niet langer dan 1 uur op het forum zijn geweest. Eendagsvlinders via Google. Even aanmelden om het plaatje te zien.

Het opschonen kan, maar is dus willekeur, dwz ik kan me "de morning after" niet vertonen als er ineens 1000 leden zijn verdwenen  ((look:9:

Dat opschonen doen we alleen meet spammers, of om iets af wil ronden (bijv 4000  ;D ). Het levert ook niet veel winst op in de database, om de ledenlijst te beperken. Ik zou zeggen laat maar lekker doorgroeien.. voor de beeldvorming

;)
Lx

Offline batavier

• Deskundige antieke vondsten
  • Forumlid
  • *
  • 2
  • ...altijd haantje de voorste...
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2011, 01:28:11 am »
Allereerst mijn complimenten voor het vele werk en tijd dat o.a. Lex steekt in het forum om dit vlot draaiende te houden.

Wat het opruimen betreft heb ik wel een verzoek:
Zie: http://www.muntenbodemvondsten.nl/index.php?topic=55687.new#new

Voorstel:
Alle oude threads met onduidelijk beeldmateriaal en gebrekkige gegevens VERWIJDEREN.
De indiener vond het blijkbaar niet de moeite om het voorwerp duidelijk aan de forumleden te tonen. (wat ik op zich al tamelijk respectloos vind)
Heeft vervolgens ook niet de moeite genomen om zelfs maar aan te geven wat het materiaal is en hoe groot het is.
Dan is er naar mijn mening na notificatie maar 1 ding mogelijk: WEGPLEUREN!
Dit soort threads is een totale verspilling van tijd en forumruimte. Er komt toch niets zinvols uit voort.

Nu zou zo'n opruimactie ook weer veel tijd kosten.
Wat mij betreft vanaf nu direct selecteren aan de poort.
Dit borgt de kwaliteit van het forum en voorkomt dat goedbedoelende leden hun tijd verdoen.

Batavier

Offline Archief4.

• Forum lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2011, 02:02:36 am »

Voorstel:
Alle oude threads met onduidelijk beeldmateriaal en gebrekkige gegevens VERWIJDEREN.
De indiener vond het blijkbaar niet de moeite om het voorwerp duidelijk aan de forumleden te tonen. (wat ik op zich al tamelijk respectloos vind)
Heeft vervolgens ook niet de moeite genomen om zelfs maar aan te geven wat het materiaal is en hoe groot het is.
Dan is er naar mijn mening na notificatie maar 1 ding mogelijk: WEGPLEUREN!
Dit soort threads is een totale verspilling van tijd en forumruimte. Er komt toch niets zinvols uit voort.

Batavier
Dat zou al een hoop water zijn dat naar de zee moet stromen (:appl (:appl (:appl
En dan niet alleen de oude threads. Gewoon elke thread welke niet aan de minimale determinatie eisen voldoet weg parkeren naar een plek waar alleen  de  indiener bij kan. Geen aanpassing. Weg er mee.
Voorts zou het te overwegen zijn alle leden met minder dan X bijdragen niet langer de mogelijkheid te geven in andere dan de onbepaald rubrieken te plaatsen. Scheelt ook weer een hoop "romeinse" vondsten. De titel zou dan kunnen worden aangepast in nog niet gedetermineerd.
Mogelijk zou een extra kantine-achtig board in de vorm van "ik zou graag willen weten"  waar zaken geplaatst mogen worden die geen bodemvondst zijn maar waarvan de indiener toch graag wilt weten:  wat en hoe oud een hoop discussie schelen

Offline laser1

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2011, 02:21:44 am »

Hallo Kwenie (^smi26   Goed om te zien dat je weer even actief bezig was hier op het forum ((: 9prima

groetjes: Laser1 ;)

Offline stefan-37

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 2
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2011, 02:22:24 am »

zoiets als voorbeeld  

mvg Stefan

Ik weet niet of dit verstandig is, aangezien er nog veel leden zijn die alleen maar mee lezen.
O.a leden van een ander forum ;D ;D ;D die jongens kun je hier niet zo maar kicken op deze wijze ;)

Niets schrijven lijd tot niet actief zijn geloof ik, dit mag niet lijden tot exit

deze meneer was dus in 2009, 2 min aktief en daarna nooit meer gezien

dus dat kan weg

mvg Stefan

Offline Motley Blue

• Forumlid
  • *
  • 0
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2011, 02:33:12 am »
Hoi Lex
Bij een vorig forum wou ik me uitschrijven , maar dat kon niet .
Maar als ik mij een half jaar niet inlogde ging je automatisch uit het bestand.
Dit was het toyota forum trouwens ( rij nu Peugeot  ;D ;D )
Kun je dat hier ook toepassen , of is dat weer te cru gezegd . ;)
mvg Roald
Ik ben niet gek
Cedo Nulli

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2011, 02:50:20 am »
@Batavier probeer eens wat in Onbepaalde Munt of Onbepaald Voorwerp ? ik heb een "Verplaats-account" aangemaakt en toegevoegd,

Als het goed is, zie je nu verplaatsknoppen in Onbepaald en iedereen (met kantine-toegang ;) ) ziet  onderin het forum deze nieuwe rubrieken:

"Herstelboard - Slechte foto's munten"
"Herstelboard - Slechte foto's voorwerpen"

Ga je gang.. dus vanuit de Onbepaalde Munt resp Onbepaald Voorwerp rubrieken kan er best eea naar die boards verplaatst worden.. kandidaatjes exit inderdaad.. zolang er niemand klaagt, slankt het lekker af  :P begin op de laatste pagina.. alles van Waldher wat onbepaald is (  (^smi11 )

Bij voorbaat dank !

Alle moderators hebben deze permissies al. Als er meer vrijwilligers zijn hiervoor.. dan hoor ik het wel (PB graag !)

petersmiley4
Lx

verplaatsberichten achterlaten mag, maar is niet nodig als het oud is !
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2011, 02:58:49 am door Goodies »

Offline Christine

• Vliegende non
  • Forumlid
  • *
  • 0
    • Pinterest: Fingers rings
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2011, 16:07:19 pm »
Wat doen we met de "munten en/of voorwerpen" die al tijdenlang in onbepaald staan, maar waar gewoon echt niets op te zien?
Waarvan we niet eens weten in welke periode ze uberhaubt ingedeeld zouden kunnen worden?

Er staat onder Romeinse Muntslag wel een rubriekje "Niet te determineren"
Zou dat misschien ook in de twee onbepaald rubrieken kunnen komen? "Niet te determineren munten" "Niet te determineren voorwerpen"
Of gewoon 1 rubriek onder Onbepaald: Niet te determineren munt of voorwerp"
(van daaruit zou er ooit misschien dan ook weer eens een grote schoonmaak kunnen gebeuren)

Voorbeeldje van zo'n munt klik hier

Ik zie net de rubriek Vondsten zonder bestemming, kunnen daar deze munten en voorwerpen heen geplaatst worden?
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2011, 20:16:21 pm door Christine »
Groeten, Christine

Offline Kleidigger

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 2
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2011, 20:31:02 pm »
Wat doen we met de "munten en/of voorwerpen" die al tijdenlang in onbepaald staan, maar waar gewoon echt niets op te zien?
Waarvan we niet eens weten in welke periode ze uberhaubt ingedeeld zouden kunnen worden?

Er staat onder Romeinse Muntslag wel een rubriekje "Niet te determineren"
Zou dat misschien ook in de twee onbepaald rubrieken kunnen komen? "Niet te determineren munten" "Niet te determineren voorwerpen"
Of gewoon 1 rubriek onder Onbepaald: Niet te determineren munt of voorwerp"
(van daaruit zou er ooit misschien dan ook weer eens een grote schoonmaak kunnen gebeuren)

Voorbeeldje van zo'n munt klik hier

Ik zie net de rubriek Vondsten zonder bestemming, kunnen daar deze munten en voorwerpen heen geplaatst worden?

weg ermee!!!!

((: 9prima ((: 9prima

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2011, 20:48:24 pm »
Yep.. alle munten waarvan niks te zeggen valt (qua datering) kunnen naar Vondsten zonder bestemming.

En ik stel voor dat we daarna alles van vóór 1-1-2010 en met minder dan 10 reacties te verwijderen uit Vondsten zonder Bestemming. Dat zijn 30 pagina's !

NB: Je kunt hier ook verzoekjes plaatsen om dingen te bewaren hoor ! Aarzel niet..

:)
Lx

Offline batavier

• Forumlid
  • *
  • 2
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2011, 20:50:34 pm »
Wanneer het niet te determineren valt heeft er in de toekomst ook niemand wat aan.
Verwijderen dus.
Met nieuw binnenkomende threads zou dat ook al moeten gebeuren na zeg maar een maand.
Er is voldoende tijd geweest om determinatie pogingen te ondernemen en er is niets uitgekomen.

Batavier

Offline batavier

• Forumlid
  • *
  • 2
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2011, 20:52:20 pm »
O en lex,
Ik wil best helpen hoor.
Zeg maar welk deel ik eens door moet fietsen.

Batavier

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2011, 01:09:55 am »
ha @Batavier,

Citaat van: batavier
verwijderen
Tsja nadeel is.. het wordt in de prullenbak ongesorteerd en als deelnemers willen protesteren, moeten ze een grote stapel doorploegen. In het Herstelboard wil ik nog even een ordening handhaven, zodat je er nog doorheen kunt bladeren. Vandaar het herstelboard, waar ik rubriekjes onder heb gemaakt.

Het herstelboard is vogelvrij.. wat mij betreft kan de huidige inhoud voor 90% weg.

Alles wat er nu staat in Herstelboard is  kandidaat voor verwijdering, ook het Romeinse spul. Leden kunnen er nog in kijken. Misschien dat ik er nog een paar van Highlander uitpik en de oude topics van Jvlivs koppel aan zijn huidige account..

Citaat
Zeg maar welk deel ik eens door moet fietsen.
Feel free. Ik zou zeggen vlooi eens kritisch door "Onbepaalde vondst" en verplaats alles wat hopeloos is naar "Vondsten zonder bestemming" (lijn Christine), of naar "Slechte foto's" (jouw voorstel).

En als je toch aan het bladeren gaat, je bent zelf een kenner Keltisch en Romeins (dacht ik), dus wanneer je duidelijk gedetermineerde zaken (dwz oudheden) tegenkomt.. die kunnen uiteraard naar het forum ! Een PB'tje met links naar mij, of naar Opgravertje mag natuurlijk ook..

Alvast bedankt..

((: 9prima
Lx

Offline Misfit

• "Misfit the Apostate"
  • Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
  • FU2
    • MBF-wikipedia
« Reactie #19 Gepost op: augustus 26, 2011, 01:41:07 am »
Hoi,

Ik heb al wat munten verplaatst vanaf pagina's 16 en 17 met duidelijk ondermaatse foto's & weinig/geen reactie's... maar wil even iets checken voor we ruzie's krijgen.

Bijvoorbeeld deze topic: http://www.muntenbodemvondsten.nl/index.php?topic=47385.0

De munt is mijn inziens (nagenoeg?) ondetermineerbaar, maar de foto is op zich OK (duidelijker zal 'ie niet worden), en er wordt inhuidelijk gereageerd (door ene Heer Goodies, voorbeeld-foto's niet opgeslagen) ;).
Maar, soms worden (volgens mij) volslagen kansloze munten dankzij een gekke 'pukkel' toch door 1 of andere hotshot gedetermineerd.

Ik lees de berichten hierboven uiteraard ook... Er is helaas wel een arbitrair grijs gebied tussen ondetermineerbaar & lastig determineerbaar.
Ergo: Bij twijfel > laten staan, ondefineerbaar, vuilnisbak, Christine er op af sturen, kantine ?? Roept u maar !
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2011, 01:42:57 am door Misfit »
*** Never mind what's been selling, it's what you're buying... and receiving undefiled ***