Auteur Topic: doel van ons forum? / willen we ook aankopen van leden determineren ?  (gelezen 14274 keer)

Offline peter regter

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
  • groeten peter regter
    • pregter home page
Re: doel van ons forum?
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2008, 15:29:10 pm »
zo bijvoorbeeld een voorrangspositie te creeren voor leden die "gevonden" voorwerpen gedetimineerd willen hebben

ik zou er voor pleiten dat mensen uit oss voorrang krijgen
(*jippie groeten peter regter (*jippie

Offline jetonfanaat

• Deskundige penningen
  • Forumlid
  • *
  • 1
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2008, 15:59:10 pm »
.
« Laatst bewerkt op: november 25, 2008, 16:06:05 pm door jetonfanaat »
jetons en rekenpenningen zijn mijn specialiteit en studiegebied.

Offline AdBas

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
  • Idefix...
« Reactie #22 Gepost op: november 25, 2008, 16:46:28 pm »

ik zou er voor pleiten dat mensen uit de ,, omgeving,, oss voorrang krijgen ;D ;D

gr adb
Liever 1 Denari in de hand, dan 10 in de grond....

Offline Archief4.

• Forum lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #23 Gepost op: november 25, 2008, 16:49:52 pm »
Beste Pieter, jij begrijpt de insteek niet van deze door mij opgezette discussie, en jammer dat je van die lange tenen hebt, maar het is juist om forumleden zoals jij die "duizende euro's "?? hebben besteed aan tijd en boeken  om voor leden aangekochte vondsten te determineren die deze topics na determinatie meteen weer verwijderen te beschermen.

Jammer dat je het niet begrijpt.

Adri
Adri bedankt maar, ik denk dat ik namens vele spreek, we kunnen heel goed op ons zelf passen.
Net zoals voor sommige de jacht op het voorwerp, in het veld of op een beurs of veiling, de vreugde is. Zijn er ook mensen voor wie het vinden van een DTM de vreugde is.
Daarnaast hebben we ook nog eens mensen die DTM's verzamelen, waar op uiteindelijk het hele forum op rust.
Juist die grote mengeling maakt dit forum tot wat het is.
« Laatst bewerkt op: november 25, 2008, 17:35:06 pm door kwenie »

aureum1

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 25, 2008, 16:53:19 pm »
ik heb liever dat gekochte objecten geplaatst worden voor een DTM, want deze leden plaatsen teminste nog wat.....dan als ik steeds moet aanzien hoe gasten elke dag heele threads kopieeren (deze mensen hebben het dan echt gratis) iemand die een gekocht ding plaatst moet er nog iets voor doen....

en het maak trouwens toch niks uit als men een aankoop plaatst, als deze mensen ons om het oor willen slaan komen we er snel genoeg achter, zoals al vaak genoeg gebeurdt is, want de leden surfen elke dag over ebay en ander verkoop sites..

mvg leon

Offline Archief4.

• Forum lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #25 Gepost op: november 25, 2008, 17:00:03 pm »

ik zou er voor pleiten dat mensen uit de ,, omgeving,, oss voorrang krijgen ;D ;D

gr adb

goed plan Ad. Laten we die omgeving op globaal 19.995 km zetten...... >:D >:D >:D >:D

Offline aurelianus

• Kundige Romeins / Middeleeuws
  • Deskundige klassiek
  • Forumlid
  • *
  • 15
  • Een munt is tastbare geschiedenis! 160904b160205
« Reactie #26 Gepost op: november 25, 2008, 17:28:48 pm »
Aankoop of niet, ik kan enorm genieten van historische belangrijke (maar ook onbelangrijke) voorwerpen, en als ik daar een steentje aan kan bijdragen dan maken we hier een bijzonder mooi digitaal naslagwerk waar nog heel lang door heel veel mensen van genoten kan worden. Ik blader graag door oude topics en leer daar heel veel van, zowel de reacties op aankopen als bodemvondsten.

Ik kan me hier geheel in vinden.
Ook ander bijdragen hier vind ik heel zinnig.
Ik herken je gevoel.

Ik verleen zelf voorrang  aan mensen die zelf determineren of anders sinds belangrijke (financiële) bijdragen.leveren aan dit forum,
Ik verleen voorrang aan stukken die ik interessant vind.
Ja, ook  ik vind vondsten i.h.a. interessanter dan aangekochte stukken, maar in mijn verzameling zitten ook alleen aangekochte of gekregen stukken.
Toch wil ik wel graag antwoord op mijn vragen, sterker nog ik zou willen dat ik voor 10 inhoudelijke bijdragen van mij een vraag van mij zag beantwoord.

Ook ik moet wel eens slikken als door mij gedetermineerde voorwerpen v.n.l. munten met mijn determinatie worden doorverkocht (en daardoor meer opbrengen).
Dit is niet exclusief voor aankopen, ook vinders doen dat (gelukkig, anders werd mijn verzameling niet groter).
Maar het is "all in the game", en de munt of het voorwerp staat dan tenminste digitaal geregistreerd.
Ook met geplaatste stukken waarvan de eigenaar niet weet of het echt is kan ik leren.
Moeilijker vind ik dat men met de bedoeling   een vals stuk plaatst omdat men een bepaalde authiciteit wil proberen te verkrijgen,
of om te kijken hoe makkelijk het voorwerp als vals te herkennen is, waardoor deze booswicht het valse stuk makkelijker kan verkopen
of de vervalsing kan aanpassen, zodat het stuk echter lijkt.

« Laatst bewerkt op: januari 27, 2013, 15:44:10 pm door aurelianus »
Bij gebruik van (delen van) de inhoud van dit bericht mijn forumnaam en MBF als bron vermelden,
met vriendelijke groet, aurelianus
:)

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #27 Gepost op: november 25, 2008, 23:30:11 pm »
Ok nog ff @Adri Pieck (en dan ga ik een muntje doen)

Beste Pieter, jij begrijpt de insteek niet van deze door mij opgezette discussie, en jammer dat je van die lange tenen hebt,

beste Adri..  waarom reageer je zo aggressief op Pieter, die geeft alleen zijn mening, vanuit zijn perspectief. Misschien is dat iets anders dan jouw ''insteek''.

Probeer je eens in iemand anders te verplaatsen svp

Citaat
maar het is juist om forumleden zoals jij die "duizende euro's "?? hebben besteed aan tijd en boeken  om voor leden aangekochte vondsten te determineren die deze topics na determinatie meteen weer verwijderen te beschermen.

Ter geruststelling: wanneer deelnemers threads (hun eigen threads, van 1 bijdrage en niets meer) verwijderen van het forum, dan landen ze in de prullenbak. Geen probleem, dat spul gaat weg. Maar threads waarin meerdere deelnemers aktief hebben bijgedragen.. die niet hoor !

Wanneer wij de prullenbak opruimen hier, dan sorteren we de threads op lengte. Bovenaan staan dan.. de lange verhalen, waar anderen aan deelgenomen hebben, etcetera. We kijken wel 3x uit, dat we dat soort threads definitief verwijderen van het forum. Integendeel. We doen er moeite voor: we gaan de eigenaars van zulke threads een PB'tje sturen. Niet met een vraag, maar met de mededeling, dat de forum-content terug gaat naar het forum. Het verwijderen van threads is namelijk tegen punt 4a van de registratie-voorwaarden hier. Dus.

enne

Citaat
Jammer dat je het niet begrijpt.

Adri

Jij begrijpt dit forum (nog) niet.  Het is niet erg om te klagen, maar doe dat dan svp in de rubriek ''technische vragen'', ''Algemeen'' of in een persoonlijk berichtje aan de moderator van de rubriek. De kantine is niet de plaats. Als je echt iets wilt veranderen, doe maar concreet voorstel en plaats dat in Algemeen. Ook daar: wie kaatst kan de bal verwachten. Zeker met dit soort voorstellen.

Lx

Adri pieck

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 25, 2008, 23:47:11 pm »
Ik wilde alleen iets ter discussie stellen maar blijkbaar voelen mensen zich hierdoor persoonlijk aangevallen, waardoor ik zeer negatieve persoonlijke berichten krijg thuisgestuurd waar ik echt van geschrokken ben, en daar heb ik dus echt geen zin in. Ik dacht iets positiefs te kunnen bijdragen maar blijkbaar zit ik hier verkeerd en zal deze discussie beeindigen.

Adri

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #29 Gepost op: november 25, 2008, 23:54:52 pm »
blijkbaar voelen mensen zich hierdoor persoonlijk aangevallen,

Vind je dat vreemd Adri ? Je pleit hier voor een embargo voor ca 20% van onze aktieve leden. Ook dat is al gezegd (door mij) maar je walst daar gewoon overheen. Je neemt zelf niet deel aan de echte discussie, je zet alleen maar mensen op hun plaats, althans zo voelt dat.

Citaat
waardoor ik zeer negatieve persoonlijke berichten krijg thuisgestuurd waar ik echt van geschrokken ben, en daar heb ik dus echt geen zin in. Ik dacht iets positiefs te kunnen bijdragen maar blijkbaar zit ik hier verkeerd en zal deze discussie beeindigen.

Adri

Van mij heb je er eentje, die was niet onvriendelijk bedoeld.

Ik zoiu graag willen dat je nu (en hier) ingaat op mijn argumenten. Wat je nu doet is gratuit, namelijk. Wij hebben tijd aan jou besteed.

Lx

woesel

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: november 26, 2008, 00:25:01 am »
Geen flauw idee wat de opzet is van dit Forum,en welke doelen men nastreeft. ??? ??? ???
Maar wat ik plezierig vind aan dit forum is dat er een grote diversiteit aan vondsten
voorbij komen die ons doen kietelen om er over na te denken. (^ smi23 (^ smi23
Of het voorwerp nou gevonden is of aangekocht dat  doet er mij niet toe zolang men dit maar eerlijk vermeld.
Vanaf dat moment zal ik met plezier, mijn best doen om  er achter te komen om wat voor vondst het hier dan gaat.

Alhoewel de  dankbaarheid niet altijd even groot is bij sommige deelnemers aan dit forum,die hun voorwerp hebben zien worden gedetermineerd.
Laat ik me er niet van weerhouden om stug door te gaan om mensen te helpen.

De reden is dat je word hier beloont doordat je leuke mensen leert kennen  ook in het echie en je kennis word steeds groter.
Dit heb ik zelf in de loop der jaren aan den lijve ondervonden.
Ik heb na 2 jaartjes Forummen een boel bij geleerd  en herken voorwerpen makkelijker als voorheen,ook een datering er aan plakken is stukken makkelijker geworden.

Dus het doel is kennis door te geven en gezellig met elkaar om te gaan.  petersmiley6 petersmiley6

Of heb ik nou weer iets verkeerds gezegd ;D ;D

Adri pieck

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 26, 2008, 03:39:34 am »
Het onderwerp van discussie was voor mij, wat het doel is van dit forum. Ik heb mij pas enkele maanden geleden aangemeld op dit forum omdat ik soms munten en/of voorwerpjes vondt waarvan ik niets kon terug vinden. Ik dacht ( blijkbaar heel dom van mij )dat je alleen "bodemvondsten " kon en mocht aanmelden voor determinatie. Nadat ik regelmatig aangekochte objecten zag langskomen dacht ik, maar daar is dit forum toch niet voor bedoeld. Vandaar dat ik bedacht, moet je bij het aanmelden niet een onderscheid maken tussen bodemvondsten en aangekochte vondsten, niets meer en niets minder, maar blijkbaar zit ik helemaal fout gezien de vele reakties, waarvan ik sommige (persoonlijke reakties) nou niet echt vriendelijk vindt. Maar het is nu duidelijk iedereen kan en mag alles aanmelden op het forum en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen aangekochte en opgepiepte vondsten, dat is nu dus ook mij duidelijk geworden en was blijkbaar voor iedereen al duidelijk, excuses als  sommige leden zich persoonlijk aangevallen voelden, dit was uiteraard niet zo bedoeld.

Met vriendelijke groet

Adri

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #32 Gepost op: november 26, 2008, 03:45:52 am »
@Adri je raakte (bij mij althans) een gevoelige snaar met je voorstel tot een verbod.. ''we've been there'' het is zo vaak gezegd, ook in roeriger tijden hier.. misschien was dat het. En je snijdt een probleem aan, dat velen van ons wel degelijk goed aanvoelen. Ook van mijn kant excuus.. (:beg als mijn tegenvuur wat hard aankwam !

Veel forumplezier,

:P ;)
Lex

Offline aurelianus

• Kundige Romeins / Middeleeuws
  • Deskundige klassiek
  • Forumlid
  • *
  • 15
  • Een munt is tastbare geschiedenis! 160904b160205
« Reactie #33 Gepost op: november 26, 2008, 10:52:20 am »
Ik voel me door adri niet aangevallen, hoewel sommige zinnen wel erg aanvallend kunnen overkomen.

Ik heb nog een argument als dit forum exclusief voor mensen zou zijn die zelf de voorwerpen hebben gevonden,
dan zouden mensen ook aankopen plaatsen als zijnde zelf gevonden.
Dit is op dit forum al enige malen gebeurt, terwijl dit forum juist die eis niet stelt.
Het maken van een exclusief forum alleen voor bodemvondsten zou dergelijke leugens alleen stimuleren.

Ik denk dat er overigens al een aantal fora exclusief voor zoekers is,
probleem dar is dat de kennis gemiddeld genomen (heel) gering is.

Ik ben een numismaat en denk je dat ik alleen betaal aan de kosten voor dit forum om op hier antwoorden te mogen geven?
Het zien van mooie stukken is zeker een vorm van beloning, maar een museumjaarkaart is veel goedkoper.
Ook ik wil mijn vragen aan een (grote) groep mensen kunnen voorleggen.
Sterker nog eigenlijk wil ik voorrang bij het beantwoorden van mijn vragen  ;D
en daarom, zoals ik zelf wil worden behandeld, behandel ik de forumleden
Citaat
Ik verleen zelf voorrang  aan mensen die zelf determineren of anders sinds belangrijke (financiële) bijdragen.leveren aan dit forum,
Ik verleen voorrang aan stukken die ik interessant vind.

Ik ben geen altruïst en vraag me zo nu en dan af of de "beloning" die ik krijg in de vorm van het zien van bijzondere dingen en het krijgen van antwoorden opweegt tegen mijn investeringen,
Te meer omdat je als moderator heel wat verwijten van ontevreden "klanten" over me heen krijgt gestort.
hierbij is de meest onschuldige dat mensen antwoorden eisen,  en valse beschuldigingen en persoonlijke intimidatie zijn de ergste.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2014, 16:02:17 pm door aurelianus »
Bij gebruik van (delen van) de inhoud van dit bericht mijn forumnaam en MBF als bron vermelden,
met vriendelijke groet, aurelianus

Offline jetonfanaat

• Deskundige penningen
  • Forumlid
  • *
  • 1
« Reactie #34 Gepost op: november 26, 2008, 11:19:27 am »
Ik wilde alleen iets ter discussie stellen maar blijkbaar voelen mensen zich hierdoor persoonlijk aangevallen, waardoor ik zeer negatieve persoonlijke berichten krijg thuisgestuurd waar ik echt van geschrokken ben, en daar heb ik dus echt geen zin in. Ik dacht iets positiefs te kunnen bijdragen maar blijkbaar zit ik hier verkeerd en zal deze discussie beeindigen.

Adri

Beste Adri

Ten eerste voelde in me niet door jou aangevallen, ik heb enkel tegengas gegeven toen jij opperde dat enkel vondsten hier geplaatst zouden moeten worden en een DTM verdienen, niets meer niets minder. Jij wilde een discussie en die hebben we je gegeven. Het spijt me voor jou als er niet uit gerold is wat jij verwacht had, maar ik(we) kunnen niet jou intentie niet inschatten.

Ik geloof dat een pb-tje niets kwaad kan. Enkel een discussie waar jij om vroeg die iets wat te persoonlijk leek uit de tread halen leek mij correct. ik zie niet waar je van geschrokken zou kunnen zijn. Heb ik je gekwetst dan spijt dit me. :-\ Kop op man , niet te serieus man, het gaat maar over muntjes en gevonden dingetjes, niet heel belangrijk in the grander sceam off things, lijkt mij  ;)

Mvg, Pieter... :P
« Laatst bewerkt op: november 26, 2008, 11:25:57 am door jetonfanaat »
jetons en rekenpenningen zijn mijn specialiteit en studiegebied.

Offline Archief4.

• Forum lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #35 Gepost op: augustus 02, 2009, 16:26:36 pm »
citaat
Het zou een verklaring kunnen zijn waarom ik op mijn (altijd) aangekochte stukken geen antwoord krijg, terwijl ik zelf duizenden antwoorden heb gegeven.
einde citaat
Je zou het ook anders kunnen zien: Als JIJ het al niet weet. Inderdaad is het soms eenzaam aan de top

Offline stephan-38-39

• Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #36 Gepost op: augustus 02, 2009, 19:44:15 pm »
Aangekocht of zelf gevonden achter ieder object zit zijn verhaal en dat is wat mij boeit.
Ieder mag zijn mening hierover hebben maar dat zal mij in ieder geval niet tegen houden als ik iets intressant zie om dit te kopen.
Er zullen altijd bepaalde zaken zijn die wij hier niet kunnen vinden.(aankoop dan)

stephan ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2009, 19:46:13 pm door stephan-38 »
stephan sterkmans

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
Re: doel van ons forum? / willen we ook aankopen van leden determineren ?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 03, 2009, 04:19:51 am »
titel aangepast, dit is verplaatst naar Algemeen

hoi,

Ik heb de titel aangepast, omdat het hier eigenlijk maar om 1 vraag gaat, dwz waar doen we als determinators moeite voor en moeten we dat formuleren als een doel ? Dus er feitelijk een regel van maken ?

Ik heb mijn mening in 2008 gegeven en die is niet veranderd. Ik ben tegen regels op dit gebied.

Recent heeft een deelnemer ook gevraagd of er handelsaanbod mag worden voorgelegd ter determinatie. Wat dat betreft.. ben ik niet zo'n voorstander, maar ik heb de indruk dat de cultuur op dit forum een beetje is veranderd in het laatste jaar. Er zijn niet zoveel bezwaren.

We gaan er nu eigenlijk alleen nog vanuit, dat het getoonde eigendom is van de indiener. Dus het enige dat we dan niet accepteren, is bijvoorbeeld e-bay aanbod.

Wat ook belangrijk is om (nog steeds) aan te tekenen: omdat we geen regels hebben op dit gebied, is het in feite aan de determinators zelf te beslissen, wat ze doen met een topic !

Lx
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2009, 04:27:55 am door Goodies »

Offline roelkok

• Deskundige middeleeuwse vondsten
  • Forumlid
  • *
  • 6
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2013, 14:18:08 pm »
Eigenlijk, au fond,  heb ik geen interesse naar de wijze van  hoe of van waar het getoonde voorwerp komt: gevonden/aangekocht/gekregen/van een vriend/....
Het voorwerp dat getoond wordt telt.
Ik ben als lid nooit verplicht daar een reactie op te geven. Als ik het wel doe is het omdat het me interesseert en omdat ik er misschien iets positiefs kan aan toevoegen.
Eigenlijk werd ik lid uit nieuwsgierigheid, dus voor een stuk uit eigenbelang. Ik stap er vrijwillig uit als ik het niet meer verrijkend vind.
Als ikzelf een voorwerp plaats is dat met de hoop er een antwoord/info op te krijgen, dus ook voor een stuk uit eigenbelang en uit leergierigheid.
Als ik iemand kan helpen door verrijkende/boeiende info te geven dan doe ik dat; resultaat :"Ik heb iemand blij gemaakt/geholpen ---ik heb daar een goed gevoel bij"---ook dat is voor een stuk eigenbelang.
Ik heb een bib. vol verzameld (met spaarcentjes aangekocht!) voor mijn hobby/passie, eigenlijk weer voor mezelf  en uit eigenbelang.
Ik vind dit forum een leuke schakel binnen mijn interessegebied en zolang het leuk blijft met enige zin voor relativering dan blijf ik er lid van.
Als je wat ouder wordt is het goed om je kennis nog wat aan te scherpen/verruimen, eigenlijk ook weer voor een stuk uit eigenbelang.
Eigenlijk heb ik geen behoefte in het "verzilveren" van de kennis en de investering.
Een dankwoordje is voor mij voldoende---dat doet deugd---al de rest is bijzaak!
Ik hoop, al bij al, nog veel plezier te mogen beleven op dit forum.
Veel determineergenot !
Van harte,
Roel.

Online AVCISSA

• Deskundige Romeinse fibulae
  • Forumlid
  • *
  • 0
  • DE FIBULAE NIL NISI BENE
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2013, 14:59:45 pm »
Eigenlijk, au fond,  heb ik geen interesse naar de wijze van  hoe of van waar het getoonde voorwerp komt: gevonden/aangekocht/gekregen/van een vriend/....
Het voorwerp dat getoond wordt telt.
Ik ben als lid nooit verplicht daar een reactie op te geven. Als ik het wel doe is het omdat het me interesseert en omdat ik er misschien iets positiefs kan aan toevoegen.
Eigenlijk werd ik lid uit nieuwsgierigheid, dus voor een stuk uit eigenbelang. Ik stap er vrijwillig uit als ik het niet meer verrijkend vind.
Als ikzelf een voorwerp plaats is dat met de hoop er een antwoord/info op te krijgen, dus ook voor een stuk uit eigenbelang en uit leergierigheid.
Als ik iemand kan helpen door verrijkende/boeiende info te geven dan doe ik dat; resultaat :"Ik heb iemand blij gemaakt/geholpen ---ik heb daar een goed gevoel bij"---ook dat is voor een stuk eigenbelang.
Ik heb een bib. vol verzameld (met spaarcentjes aangekocht!) voor mijn hobby/passie, eigenlijk weer voor mezelf  en uit eigenbelang.
Ik vind dit forum een leuke schakel binnen mijn interessegebied en zolang het leuk blijft met enige zin voor relativering dan blijf ik er lid van.
Als je wat ouder wordt is het goed om je kennis nog wat aan te scherpen/verruimen, eigenlijk ook weer voor een stuk uit eigenbelang.
Eigenlijk heb ik geen behoefte in het "verzilveren" van de kennis en de investering.
Een dankwoordje is voor mij voldoende---dat doet deugd---al de rest is bijzaak!
Ik hoop, al bij al, nog veel plezier te mogen beleven op dit forum.
Veel determineergenot !
Van harte,
Roel.
Hallo Roel,
Ik weet niet precies hoe deze thread nu ineens naar boven gekomen is maar...jouw bijdrage is me uit het hart gegrepen :) Ik heb wel eens geprobeerd om me op een ander forum aan te melden maar als ik dan vervolgens al geen bevestiging krijg van mijn aanmelding omdat ik aangegeven heb dat ik geen detector bezit dan.... *(boos
Ik vind het leuk om dtm's te doen, inderdaad met de hoeveelheid boeken die ik in de afgelopen 15-20 jaar aangeschaft heb en met de verzameling die ik in die jaren heb opgebouwd uit aankopen (op allerlei manieren) als basis en als interessegebied. Voor mezelf maar zeker ook voor anderen. Wat is er mooier dan te kunnen vertellen (en dat klinkt heel wijs, dat realiseer ik me >:D ) wat je over een vondst/aankoop hebt gevonden, hoe die ingedeeld is, hoe oud enz.
Als mensen dan ook nog eens met je in discussie gaan over een dtm wordt het helemaal leuk! Daar doe ik het voor :) (Ho,ho, niet voor die discussie hè  (^smi11).
Dus....zoeker, verzamelaar ? Iemand die eerlijke bedoelingen heeft hoort er bij. En laat er eens eentje tussen zitten die er z'n voordeel mee doet op een andere manier ? Nou so what: Andere mensen hebben dan hun dtm-lol eraan. Ik in ieder geval wel.
groeten,
Joost
To match or not to match...that is the question (:book Bedenk dat sommige fibulae unica zijn en dat er bijna nooit twee identieke gevonden worden.