Auteur Topic: Restaurateur gezocht  (gelezen 1726 keer)

Offline Axel

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
Restaurateur gezocht
« Gepost op: juli 03, 2007, 21:08:40 pm »
Hallo collega-zoekers en verzamelaars,

Ik ben op zoek naar iemand die hopelijk m`n kandelaar kan restaureren.
Hij is best aan de gehavende kant maar met wat vakmansschap zal het mischien best te doen zijn.

Als iemand een adres weet of zelf de kennis en materiaal in huis heeft laat het me dan even weten.
Ik zou de kandelaar graag weer in oude vorm zien,,het gaat grotendeels om de bak ervan,de kandelaar zelf is in redelijk conditie.

Het mooiste zou zijn als de bak aangeheeld kan worden zodat het grootste gedeelte origineel blijft.
Anders is er mischien nog een mogelijkheid om een bak te laten draaien op een draaibank.

Mvg Axel
Mvg Axel┬  ┬  zoekt met Tesoro Tejon en Minelab X-Terra 70

woesel

• Gast
Re: Restaurateur gezocht
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2007, 00:33:53 am »
hallo axel .
ik kan me voorstellen dat je deze knopenkandelaar graag in de oude staat terug ziet.Maar dat zal denk ik niet meevallen.Terugkomend op jou vraag of we iemand weten die dit voorwerp kan restaureren wel ik heb zelf zeer goede ervaringen met het bedrijf restaura in haelen (limburg).dit bedrijf levert 100% vakwerk af .het zal waarschijnlijk geen goedkope actie zijn maar het zal zeker de moeite waard zijn.
hier  een link http://home.hetnet.nl/~kempkens49/frame-left/frame-left.htm
grt woesel

Offline Willy68

• Deskundige moderne munten
  • Forumlid
  • *
  • 1
  • Tesoro Tejon
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2007, 02:57:34 am »
Hoi

Volgens mij hebben we hier op het forum ook een restaurateur ;)

Als ik zie hoe hij andere dingen heeft gerestaureerd  (:appl (:appl (:appl (:appl

dan zal zo een kandelaar toch geen problem voor hem zijn....of heb ik het mis Joop?

mvg Willy
Beatus, qui prodest, quibus potest

Offline Archief4

• Forumleden
  • *
  • 0
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2007, 12:57:29 pm »
De kaarshouder aan de voet zetten is niet zo'n probleem. Maar de voet restaureren is een vette kluif. Ik ben bang dat dat veel geld en tijd gaat kosten....

Offline Axel

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2007, 15:17:48 pm »
Het zou idd een vrij kostbare restauratie zijn,het gaat me enkel om de bak die eronder zit.
Indien de kosten hoger als de waarde van dit stuk liggen is het idd niet zinvol.

Mischien dat ik eens ga kijken of er zo`n bak te vinden is (tekoop) en anders zal ik er met veel geluk 1 moeten vinden.
Ik denk nog even na over de oplossing,,mocht iemand nog iets weten hoor ik het natuurlijk graag.

Bedankt voor de hulp zover
Axel
Mvg Axel┬  ┬  zoekt met Tesoro Tejon en Minelab X-Terra 70

Offline Bennie

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2016, 13:15:24 pm »
Hoe is het afgelopen met de kandelaar Alex