stap 5vul het bakje met ammoniak en leg het piepschuim met kopnaalden erin(in mijn geval).zo nu heb ik alle voorbereidingen gedaan en zal de gereinigde munt op de afgeknipte kopnaalden leggen en de deksel sluiten.zorg de de deksel goed afsluit anders zal de ammoniak verdampen en dat kan weer zorgen dat andere daar lasr van hebben.ZO HET : "PATINEREN KAN BEGINNEN" grt chris
hmm klinkt snel.. een half jaar in de vitrine.. of twee jaar in een muntmapje. Zelfs bij een muntmapje komt er zwart op de munt, maar het gaat veel langzamer !Ik vraag me af hoe het werkt met zwavel. Heb je hier zwavel-poeder voor nodig.. of is er misschien een procedure met (verdund!) zwavelzuur o.i.d.Lx
Reuze interessant!! Ik heb wat schoongemaakte duitjes liggen met verdwenen patina. Hier kan ik wel wat tests op los laten. Overigens in de tip van goodies staan stofjes vermeld waar je ontzettend mee moet oppassen. Sommigen zijn giftig, voorzichtig dus!!Kees
Citaat van: Anna en Kees op juni 13, 2007, 00:09:46 amReuze interessant!! Ik heb wat schoongemaakte duitjes liggen met verdwenen patina. Hier kan ik wel wat tests op los laten. Overigens in de tip van goodies staan stofjes vermeld waar je ontzettend mee moet oppassen. Sommigen zijn giftig, voorzichtig dus!!KeesVoor Romeins werkt Ammoniak prima, maar voor duiten etc. zou ik toch PatinaPlus 2.0 van Detect gebruiken, en dan de 25% versie. De 50% variant is meer voor voorwerpen.