Auteur Topic: Prehistorische, Romeinse en middeleeuwse fibulae uit de Lage Landen  (gelezen 856 keer)

Offline LourensvdF

• Forumlid
  • **
  • 0
Prehistorische, Romeinse en middeleeuwse fibulae uit de Lage Landen
« Gepost op: september 18, 2016, 14:48:22 pm »
Waarde Forumleden,

Stijn Heeren van de Vrije Universiteit en ik zijn zo ongeveer klaar met een boek over fibels.
Ongeveer 50 detectorzoekers hebben direct en indirect meegewerkt door inzage in hun fibulaverzameling. We hebben daarnaast alle bekende spelden geïnventariseerd van opgravingen tot medio 2014. Vooral uit Nederland maar ook uit Vlaanderen en West Duitsland. Het is na de publicatie van Haalebos voor het eerst dat een dergelijk onderzoek in Nederland wordt gepubliceerd. Er is een typologie opgesteld, in begrijpelijke taal, voor de meer dan 20.000 spelden in onze database. Er zijn 85 platen met bijna 1100 tekeningen van fibulae daterend van de Bronstijd tot de Late Middeleeuwen.
Wij zijn benieuwd wie er geïnteresseerd zal zijn in dit boek van ca. 600 pagina's.

Vandaar een kleine enquete, mocht iemand geïnteresseerd zijn in dit boek:

https://poll.fbapp.io/de-fibulae-van-de-lage-landen

Sowieso zijn jullie uitgenodigd een kijkje te nemen op de facebookpagina van een mooie opgraving waar je met de link op terechtkomt...

Offline AVCISSA

• Deskundige Romeinse fibulae
  • Forumlid
  • *
  • 0
  • DE FIBULAE NIL NISI BENE
Re: Prehistorische, Romeinse en middeleeuwse fibulae uit de Lage Landen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2016, 13:45:19 pm »
Nieuwe typologie van de Fibulae uit de Lage Landen

Op de een of andere manier is de vraag rondom het bestellen van het fibulaboek hier verkeerd terecht gekomen.
Ik ben even zo vrij om het bericht te verplaatsen naar de kantine en er de link naar de bestelpagina (die ik op het collegaforum vond) aan toe te voegen Lourens ;).
Ik plaats er meteen een berichtje bij anders gaat het voor de leden van het forum die geen lid zijn op Bodemvondstenwereld verloren en dat zou jammer zijn.
groeten,
Joost

Fibelboek, het is zover!

Het boek wordt opgemaakt en gedrukt. We hebben gekozen voor een harde kaft, ingenaaid en kwaliteitspapier, zodat je er veel in kunt bladeren en lang van kunt genieten. Ongeveer 600 pagina's met 85 platen en 1100 tekeningen.
Prehistorie, Romeins en middeleeuws. Typologie en datering.
Vanwege het feit dat we voor kwaliteit gaan en dat de financiering geheel door de auteurs zelf wordt verzorgd, zijn de volgende prijzen vastgesteld:

Winkelprijs: 69,50

Speciaal voor de snelle beslissers nu voorverkoop: 45,- incl. verzendkosten.

De voorverkoopkorting geldt tot en met 15-11-2016. Hierna: 69,50.

Maak je gebruik van deze korting, dan maakt je 45,- over naar:
NL52ASNB 09422238 88 tnv van der Feijst/Heeren onder vermelding van naam en afleveradres.
NIET VERGETEN!

Wens je gelijk een kwitantie van betaling stuur dan een e-mail naar f.uitdelagelanden@ziggo.nl. Die komt sowieso met het boek mee.

Het boek wordt half december geleverd.

Stijn en Lourens

Bestelformulier en manier van bestellen: https://fibulaeuitdelagelanden.wordpress.com
To match or not to match...that is the question (:book Bedenk dat sommige fibulae unica zijn en dat er bijna nooit twee identieke exemplaren gevonden worden.

Offline AVCISSA

• Deskundige Romeinse fibulae
  • Forumlid
  • *
  • 0
  • DE FIBULAE NIL NISI BENE
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2016, 01:45:36 am »
Voor de Facebookgebruikers...
Er staat ook informatie op Facebook omtrent de voortgang en de manier van bestellen
groeten,
Joost
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2016, 03:42:50 am door AVCISSA »
To match or not to match...that is the question (:book Bedenk dat sommige fibulae unica zijn en dat er bijna nooit twee identieke exemplaren gevonden worden.

Offline aurelianus

• Kundige Romeins / Middeleeuws
  • Deskundige klassiek
  • Forumlid
  • *
  • 15
  • Een munt is tastbare geschiedenis! 160904b160205
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2016, 09:30:10 am »
Ik heb vandaag het boek ontvangen!
Geweldig kerstcadeau!
Het is geweldig, dik en er staat veel in,
ik kan na mijn pensioen of als ik uitgekeken zou raken op munten,
 nog wel een leven met fibulae vullen
Vermoedelijk moet ik heel veel veel determinaties op nieuw doen!
met vriendelijke groet, aurelianus.
Mijn bijdragen dienen uitsluitend educatieve doelen
Bij gebruik van (delen van) de inhoud van dit bericht dient mijn forumnaam en MBF als bron te worden vermeld!
:)

Offline roelkok

• Deskundige middeleeuwse vondsten
  • Forumlid
  • *
  • 6
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2017, 03:58:10 am »
Al gekocht.
Interessant studiewerk ((: 9prima ((: 9prima ((: 9prima
gr.
Roel. ;)