Auteur Topic: verassing na (electrolyse)  (gelezen 10780 keer)

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
Re: verassing na (electrolyse)
« Reactie #40 Gepost op: maart 13, 2014, 05:19:54 am »
geen Keuken zout toch?

maar BV driehoek kristal soda.

gr eric
Als de geleiding maar goed is... daar is niet veel zout voor nodig. Soda kan ook denk ik, maar ik weet niet of de munt dan verkleurt i.s.m. electrolyse, als het brons is. Met zilver is het wel veilig..

Munt/voorwerp moet aan de min .. en aan de plus moet in elk geval een metaal wat minder edel is dan het voorwerp, bijvoorbeeld aluminiumfolie.

:) Lx

Offline Okidoki

• Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 5
  • Geluk dwing je af
    • https://www.youtube.com/watch?v=Ie0wanLy5MI
« Reactie #41 Gepost op: maart 13, 2014, 14:05:32 pm »
ik begreep dat gewoon zout veel agressiever is, en de dampen ook.
staat ook hier ergens op mbf.
gr
eric

Er gaat niets boven het gevoel van het vinden / bezitten van een item gemaakt door mensen in het verre verleden.

Offline Misfit

• "Misfit the Apostate"
  • Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
  • FU2
    • MBF-wikipedia
« Reactie #42 Gepost op: maart 13, 2014, 15:57:51 pm »
Bubba is professioneel metallurg & conservator voor de archeologie... hij zal wel weten wat 'ie zegt ;)
*** Never mind what's been selling, it's what you're buying... and receiving undefiled ***

Offline Goodies

• moderator boards
  • Forumjunk
  • *
  • 0
« Reactie #43 Gepost op: maart 14, 2014, 06:28:55 am »
In 2007, toen dit was geplaatst, was bubba nog niet werkzaam als depot-assistent (dacht ik)

Een zoutoplossing doet overigens niet zo veel met metaal. Ik heb vroeger ook wel met electrolyse gespeeld (om waterstof te maken) met blank koper of ijzer doet een zoutoplossing in elk geval helemaal niks.. Zink weet ik niet ! maar ik zou zink sowieso niet gaan blootstellen aan electrolyse. Met zilver kan zout volgens mij geen invloed hebben. Dat is een edel metaal.

:) Lx

Offline Misfit

• "Misfit the Apostate"
  • Volledig lid
  • Forumlid
  • **
  • 0
  • FU2
    • MBF-wikipedia
« Reactie #44 Gepost op: maart 14, 2014, 07:47:54 am »
'K weet het niet zeker (zou wel moeten, maar m'n studie is te lang geleden), maar zou tijdens de electrolyse het zout niet uit elkaar getrokken worden en de negatief geladen chloor-deeltjes misschien op zoek gaan naar de positief geladen roest-deeltjes ??
*** Never mind what's been selling, it's what you're buying... and receiving undefiled ***